Kulturna dediščina 2016
PETKOVE DELAVNICE OB TEDNU KULTURNE DEDIŠČINE
V Sloveniji letos potekajo že 26. Dnevi evropske kulturne dediščine in 4. Teden kulturne dediščine. Dnevi evropske kulturne dediščine so vseevropski projekt, ki poteka pod okriljem Sveta Evrope in Evropske unije in je v evropskem merilu na področju kulture tudi najprepoznavnejši, saj povezuje 50 držav, 6.000 mest, 30.000 spomenikov in privabi na oglede več kot 20.000.000 obiskovalcev širom Evrope.
Teden kulturne dediščine je namenjen predvsem mladim (predšolskim, osnovnošolskim, srednješolskim otrokom) in tako smo se tudi na naši šoli priključili in se v petek in soboto posvečali projektu Dediščina okoli nas – Arhitektura 20. stoletja – Kaj se skriva za temi zidovi.
V petek, 30. 9. 2016, so na šoli potekale različne delavnice na temo arhitekturne kulturne dediščine. Učenci smo pod vodstvom učiteljev razvijali pravilen odnos do zaščite slovenske kulturne dediščine, spoznavali smo stavbno kulturno dediščino in ustvarili veliko zanimivih izdelkov.
Na matični šoli so učenci prvega razreda odšli na sprehod in si ob tem ogledovali hiše, ki so nastale v 20. stoletju. V razredu so jih potem izdelali iz papirja in si tako razvijali ročne spretnosti. Učenci 2. a so si ogledali in z ogljem narisali gasilski dom na Spodnji Polskavi, tretješolci pa so ga najprej skicirali in potem naslikali z vodenimi in tempera barvami. V razredu so se pogovarjali tudi o kulturni in naravni dediščini, spoznavali so kulturno dediščino Spodnje Polskave. Učenci 4. a so v skupinah iz škatel izdelovali maketo Ingoličeve hiše, ob tem so se imeli lepo, spoznavali so pomen kulturne dediščine in se učili strpnosti pri delu. Pesem Stoji učilna zidana so zapeli tudi v rap izvedbi. Petošolci so izdelovali objekte iz odpadne embalaže. Izdelali so gasilski dom, staro šolo in hišo Antona Ingoliča, ob tem so se imeli zelo prijetno, hkrati pa so spoznavali stavbno dediščino Spodnje Polskave.
Učenci višjih razredov so se glede na želje in interese prijavili v različne delavnice, razpisane s strani učiteljev. V delavnici Izdelava makete Spodnje Polskave so iz papirja z uporabo matematičnih orodij naredili prvo zgradbo za pouk na Spodnji Polskavi, kot zunanji izvajalec se jim je pridružil tudi Matic Govejšek, ki je pomagal s svojim znanjem in spretnostjo. V drugi tehnični delavnici s podobnim naslovom pa so različne dele Spodnje Polskave izdelovali iz stiroporja. V literarni delavnici so se posvečali delu Antona Ingoliča, ogledali so si posnetek igre Moj ata, socialistični kulak in potem dramatizirali igro Tajno društvo PGC. V računalniški učilnici so v nemščino in angleščino prevajali zapise, ki bodo v soboto stali ob izbranih stavbah v našem šolskem okolišu. V slikarski delavnici so slikali različne objekte, ki se nahajajo na Spodnji Polskavi kot so gasilski dom, hiša Antona Ingoliča, Marijino znamenje, stara šola. V kuharski delavnici z naslovom Kaj so kuhali v kmečki hiši so pripravili ajdove žgance, kislo repo, belo kavo, pekli so tudi medenjake. Učenci so povedali, da jim je bila delavnica zelo všeč, saj so vse skuhano lahko tudi pojedli. Vsi učenci pa smo se v glasbeni delavnici učili pesem Frana Levstika Stoji učilna zidana, ki je že ponarodela. To pesem bomo v soboto na pohodu tudi zapeli.
Zapisali novinarji šolskega časopisa
ZGORNJA POLSKAVA
Prvi razredi na Zgornji Polskavi so na DAS maso risali na temo pesmi Stoji učilna zidana. Drugošolci so si ogledali gasilski dom na Zg. Polskavi, ki je star 90 let. Tam sta jih pričakala dva gasilca in predsednik KS, ki so učence poučili o zgodovini gasilstva na Zg. Polskavi. Ogledali so si tudi gasilski avto in pripomočke, ki so jih nekoč uporabljali pri gašenju. Po vrnitvi v šolo so učenci gasilski dom tudi naslikali. Tretji razred si je ogledal Martinovo domačijo, kjer so si naredili skico domačije, v šoli pa so jo naslikali. Četrtošolci so delali relief pomembnih ustanov na Zg. Polskavi. Naprej so naredili maketo in potem naredili relief v peskovniku, petošolci pa so na list papirja skicirali hišo 20. stoletja, izdelali so jih s pomočjo zobotrebcev, slamic in DAS mase. Delo je potekalo v skupinah (grad, hiša, cerkev). 6. razred je kuhal in dišalo je po starih kmečkih jedeh, saj so kuhali stare jedi kot so ajdovi žganci po koroško in mlečni osmukanec.
Delo so nadaljevali tudi v oddelkih podaljšanega bivanja, kjer je drugi razred iz odpadne embalaže izdelal maketo pomembnih zgradb na Zg. Polskavi iz 20. st.
Zapisala novinarka Zoja Golob, 5. b
PRAGERSKO
Tudi na Pragerskem smo današnji dan posvetili kulturni dediščini našega kraja. Učenci smo z učitelji združili moči in ustvarjali v delavnicah, kjer smo se spomnili pomembnih objektov kraja in ožje okolice, jih izdelali v maketah iz kartona in oblikovali iz gline, jih opisali v domačem in tujem jeziku za turiste, hkrati pa turistom izdelali zemljevide, da bodo lažje našli pot do njih. Po šoli je odmevala ljudska pesem Stoji učilna zidana, zadišalo pa je tudi iz kuhinje, kjer smo kuhali po receptih naših babic. Imeli smo se lepo.
»Ga. Marjetka in zakaj moramo takšne dneve ohranjati?«
»Zato, ker je kulturna dediščina bogastvo preteklosti, naša vez s koreninami,bogati nam sedanjost in prav je, da jo poznamo in ohranjamo tudi za kasnejše rodove.«
Jutri bomo imeli pohod po kraju in si še vse ogledali v živo.
Novinarji podružnice Pragersko
Vsi izdelki današnjih delavnic bodo na ogled na razstavi ob oktobrskih pogovornih urah.
Ob enih smo s kosilom zaključili zanimiv in ustvarjalen dan in se polni pričakovanj na sobotni dan odpravili domov.
no images were found