Učenci vseh petih razredov naše šole smo v torek, 7. 6. 2022, spoznali, da odpadno jedilno olje ni odpadek.
Na Zgornji Polskavi smo že odkrili veliko rumeno posodo, v katero krajani odlivamo odpadno jedilno olje. Vemo, da s tem pripomoremo k čistejši naravi, saj lahko že samo en liter odpadnega olja v kanalizacijskem sistemu onesnaži kar 1000 litrov vode.
Odkar imamo doma novo plastično zeleno posodo, ki ima rumen filter in pokrov, zbiramo odpadno olje v njej. Ko se napolni, jo peljemo v središče kraja in izlijemo vsebino v veliko rumeno posodo. Spraševali smo se, kaj počnejo s tem odpadnim oljem. Nismo vedeli, da ga je mogoče predelati v nov izdelek. V sodelovanju s Komunalo Slovenska Bistrica smo izvedeli, da odpadno olje lahko predelajo v biodiesel, ki poganja avtomobile.
V šoli pa smo iz odpadnega olja, ki smo ga prečistili, odišavili in obarvali, izdelovali sveče. Svečke so povsem nevtralne in brez barvil, gorijo pa kar 25 % dlje ter pri nižji temperaturi kot parafinske.
Svečke so se strdile in doma smo ustvarili pravo blagodejno, osvetljeno, dišečo atmosfero. Kdo bi si mislil, da je nastala iz odpadnega olja in da si svečko lahko naredimo sami, čeprav smo stari šele 11 let?
Eksperimentiranje je v šoli zelo priljubljena oblika pouka. Pri tej dejavnosti učenci igramo aktivno vlogo, raziskujemo, opazujemo, postavljamo vprašanja, na katere iščemo odgovore. V petek, 10. 6. 2022, sta učence 5. a razreda obiskali študentki razrednega pouka z mentorico iz Pedagoške fakultete Maribor.
Za nas so pripravile kar nekaj zanimivih poskusov. Bilo je zelo zabavno, ko smo odkrivali ozadje določenih pojavov in opazovali reakcije različnih snovi. Najprej sta gostji izvedli poskus z velikim pokom. Vsi smo kar poskočili od presenečenja in seveda navdušenja.
Nato smo tudi sami postali pravi mali znanstveniki, saj smo morali načrtovati poskuse in ugotavljati, od česa vse je odvisno penjenje vode. Premišljeno smo napovedovali, kaj se bo pri določenem poskusu zgodilo ter beležili opažanja. Na koncu nas je čakal še en poskus, kjer smo se trudili prižgati svečo, ampak nam ni uspelo. Študentki sta nam razložili, zakaj je nismo mogli prižgati.
Glavni namen obiska je bil, da pri učencih še dodatno vzpodbudimo veselje do ustvarjalnosti ter eksperimentiranja in to nam je tudi uspelo.
Učenci in učiteljice petih razredov
OŠ Antona Ingoliča Spodnja Polskava